
GRUPA INTEGRACYJNA
NASZYM CELEM JEST PRZYGOTOWANIE PRZEDSZKOLAKÓW DO PODJĘCIA DALSZEJ NAUKI W SZKOLE!
Organizujemy nabór do grup integracyjnych. W naszym Przedszkolu zapewniając opiekę, wychowanie i terapię dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Rodzice dzieci, posiadająych orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego nie płacą czesnego.
W naszym przedszkolu od września 2019r do końca grudnia 2020r realizowany jest Projekt “Moje przedszkole – wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci w Niepublicznym Przedszkolu Językowo-Sportowym “Bajkowy Raj” z Oddziałami Integracyjnymi MT w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020 Oś priorytetowa 12 Edukacja, kwalifikacje i kompetencje. Działanie: 12.1 Edukacja Przedszkolna.
W ramach projektu dzieci posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – spektrum autyzmu uczestniczą bezpłatnie w dodatkowych zajęciach:
integracji sensorycznej, logopedycznych, rehabilitacji, terapii ręki, treningu umiejętności społecznych, hipoterapii, sensoplastyki oraz zajęć z pedagogiem.

metody i techniki
Do pracy z dziećmi posiadającymi deficyty wykorzystujemy różne metody i techniki pracy.

terapia
Autyzmu
Główną metoda jest TEACCH, która jest najbardziej znaną i stosowną w terapii Autyzmu.

od 1966r
Treatment and Education of Autistic Communication Hadicapped Children została stworzona przez Dr Erica Schoplera i Dr. Roberta Reichera.
Przedszkolaczki posiadające orzeczenie mają dodatkowe godziny ze specjalistami.
Oferujemy bogaty wachlarz zajęć specjalistycznych
- zajęcia z neurologopedą (mgr Justyna Kucharzak)
- zajęcia korekcyjne – rehabilitacja (mgr Marta Goławska, mgr Katarzyna Ociesa)
- terapia ręki (mgr Katarzyna Ociesa)
- przesiewowe badania z zakresu ortoptyki (mgr Marta Goławska, mgr Monika Tarasiuk)
- zajęcia Integracji Sensorycznej (mgr Kinga Gamola)
- zajęcia z psychologiem: obserwacja dzieci, pomoc w rozwiązywaniu problemów emocjonalnych (mgr Marta Niedziółka)
- zajęcia z pedagogiem specjalnym (mgr Monika Tarasiuk)
- skuteczna nauka: utrzymywanie kontaktu wzrokowego, spokojnego siedzenia, reagowania na swoje imię, czystości, cierpliwości, samodzielnej zabawy;
- wspomaganie dziecka; terapia taktylna (mgr Marta Goławska, mgr Monika Tarasiuk)
- stymulacja polisensoryczna według pór roku “poranny krąg” (mgr Anna Nurzyńska)
- metoda Dobrego Startu bazująca na pracy Weroniki Sherborne (mgr Monika Tarasiuk)
- elementy metod relaksacyjnych (mgr Paulina Kamecka)
- zajęcia plastyczne (mgr Beata Rola)
- elementy Metody Ireny Majchrzak (mgr Karolina Kępka)